Iterativt samarbeid


Publisert

Vi har et kontinuerlig samarbeid med våre kunder basert på smidig arbeidsmetodikk, hvor målet til syvende og sist er å skape verdi for både kunde og sluttbruker. Her er et eksempel fra vår hverdag med videreutvikling av nettbutikker.

Det finnes mange måter å nå et mål på, og i vår bransje er det stort fokus på arbeidsmetodikker. Dette er et område hvor man nesten kan gå seg vill, nye metoder dukker støtt og stadig opp - og eksisterende blir jevnlig raffinert.
Enfinity har utviklet sin egen arbeidsmetodikk basert på flere aspekter av smidige arbeidsmetodikker. I kjernen ligger iterativ utvikling og tett samarbeid internt og med kunden. 

Vi tilbyr ny funksjonalitet i form av større prosjekter og mindre utvidelser - verktøy som hjelper vår kunde i sin hverdag og nye tjenester for sluttbruker. Dette er et kontinuerlig samarbeid basert på smidig arbeidsmetodikk hvor målet til syvende og sist er å skape verdi for både kunde og sluttbruker.

Vi er heldige og har dyktige medspillere som er faglig sterke i sitt felt, gjennom vårt samarbeid er vi istand til å ta en ide, flette sammen ønsker, og bryte det ned til det tekniske som skal utføres.

Spesielt i nettbutikker og løsninger for omnikanal-markedet, jobbes det kontinuerlig med fremvisning av innhold og brukermønster. Siste i en rekke av slike forbedringer er informasjonsflyten og det visuelle når det kommer til produktkort, varslingstekster, visning av valgt butikk og lagerbeholdning i butikker og hovedlager.

Eksempel: Produktlister og produktkort

Noe som på overflaten kan virke veldig rett frem, selvsagt og man tenker "hvorfor endre noe som allerede fungerer"? I denne omgang var det først og fremst feedback fra sluttbruker som førte til at vi måtte gjøre noen grep. Men slike revisjoner er også nødvendige og ta med jevne mellomrom. Dette er et komplekst system med mange tredjeparts integrasjoner - spesifikt i dette tilfelle mot handlekurv og lagerbeholdning. Over tid vokser og utvides produktet som kan føre til dobbelt, uønsket eller utgått informasjon/funksjonalitet.

Vi startet med å kartlegge omfanget, utifra skisser og dokumentasjon lagt frem av våre partnere. Etter en gjennomgang av eksisterende funksjonalitet, fant vi fort ut at det var fordelsaktig å dele dette opp i faser, og publisere stykkvis uten at dette ville ha noen negativ påvirkning på kunde reisen i sin helhet.

Faser:

  1. Lagerbeholdning budskap, produktkort og listevisning.
  2. Produktkort tekster, relatert til kampanjer, produkttype og lagerbeholdning.
  3. Kondisjonelle statuser utifra innhold i handlekurv.

Vi jobber tett mot kunde iterativt, som kan oppsummeres slik :
Utfør oppdateringene > publiser til testmiljø > feedback fra kunde > eventuelle endringer > publiser til testmiljø > feedback > klarsignal for publisering live.

Underveis ble det litt endringer, som skisser og planlegging ikke hadde tatt høyde for. Men ved å jobbe på denne måten, så er det lett og ta kjappe beslutninger underveis - og faktisk få kjapp visuell feedback ved hjelp av testmiljøet. 

Så da er det på tide og la disse oppdateringene modne seg, hanke tilbakemeldinger og fortsette med forbedringer.

Avslutter med et bilde som illustrerer listevisning av produkter fra fase 1:

Ønsker du å se våre løsninger i aksjon? Ta gjerne kontakt for en personlig demo der vi kan vise deg hvordan Plenum CMS kan tilpasses dine behov og forenkle din nettpublisering. Enten du fokuserer på tekst, bilder, sosiale medier eller til og med en nettbutikk, tilbyr Plenum en helhetlig løsning for å maksimere effektiviteten.

Ikke nøl med å ta kontakt med oss for å avtale en demo eller for å få mer informasjon. Vi ser frem til å hjelpe deg med å ta det neste steget i din digitale reise med Plenum CMS.