Nytt navn - Enfinity


Publisert

Fra idé til evigheten! Selskapet selger navnet, men verdiene består. 

I´m gonna make him an offer he can´t refuse

Neida, det var ikke helt sånn det foregikk, men nesten. Et stort selskap med internasjonale rettigheter til navnet Emagine, banket en dag på døren - og kom med et tilbud som var for godt til å takke nei.

Det ble starten på veien mot et nytt navn og en ny profil.


Hva utgjør en merkevare?

Synlighet på idrettsarenaer, kulturbegivenheter og andre lokale arrangementer har gjennom mange år gjort merkevaren Emagine godt kjent i Sandefjord. Men det er kanskje ikke like godt kjent at det vi leverer er løsninger for internett?  

Da tilbudet om å selge navnet kom på bordet startet vi derfor en grundig intern prosess. Hvor ligger identiteten vår? I navnet? Eller i kompetansen, de flinke folka, solide kunderelasjoner og verdiene våre?

Og siden alle var enige om at det er sistnevnte som utgjør selskapet, ble det tydelig at identiteten vår fint kunne tåle et navneskifte.


Emagine blir til Enfinity

Navnet Emagine springer ut av imagine. Vi skaper det kundene våre forestiller seg, og logoen med de tre boblene symboliserer en tankerekke.

Da vi nå skulle skifte navn og profil bestemte vi oss for å dra den enda lenger. Hvorfor ikke tenke stort, som de sier? 
Med navnet Enfinity beholder vi E’en og holder oss i ordspillenes verden, men nå tar vi sats og sikter mot uendelige muligheter!

Med nytt navn følger ny logo. Og også her har vi utvidet historien. For hva skjer når en tanke oppstår? Hvor fører den, hvordan utvikler den seg? Med den nye logoen følger vi tankerekken videre. Fra luftige bobler til konkreter, fra idéfase til komplette digitale løsninger.

Den grønne signaturfargen blir med oss videre. For selv om navnet er nytt er vi som fyller det med innhold fortsatt de samme gamle.


Uendelige muligheter

Vi strekker oss stadig kunnskapsmessig og er alltid nysgjerrige på ny teknologi. Den digitale fremtiden er uviss og spennende, men vi gleder oss til å utvikle oss i takt med de uendelige mulighetene teknologien byr på.

Vi kan med stolthet si at vi lager noen av Norges største nettbutikker, og den jobben skal vi forvalte med respekt. Vi skal fortsette å vise oss tilliten verdig, og både nåværende og fremtidige kunder kan føle seg trygge på at vi med navnet Enfinity vil videreføre den solide kompetansen og det gode omdømmet vi har bygget opp gjennom mange år.

For det er innsiden som teller, ikke sant?

Hva synes du om vår nye profil og logo? Send oss gjerne ros og ris på LinkedIn, Facebook eller e-post.

Pressemelding om navneendring